Wydział Geodezji i Gospodarki Gruntami z Powiatowym Ośrodkiem Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
4 lutego 2016
Naczelnik Wydziału: Andrzej Nowak
Siedziba: 37-400 Nisko ul. Kościuszki 7
tel 15 8412-113
fax 15 8412-700
e-mail wgigg@powiat-nisko.pl

 Zadania wydziału

  1. Zadania z zakresu geodezji i kartografii:
  • prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, a w tym:
  1. ewidencji gruntów i budynków,
  2. gleboznawczej klasyfikacji gruntów,
  3. geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu;
  • koordynacja usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu;
  • zakładanie osnów szczegółowych;
  • przeprowadzanie powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowywanie
    i prowadzenie map i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości;
  • ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych;
  • tworzenie, prowadzenie i udostępnianie baz danych:
  1. ewidencji gruntów i budynków (katastru nieruchomości),
  2. geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu,
  3. rejestru cen i wartości nieruchomości,
  4. szczegółowych osnów geodezyjnych,
  5. standardowych opracowań kartograficznych:
  • mapy ewidencyjnej w skalach: 1:500, 1:1000, 1:2000, 1:5000,
  • mapy zasadniczej w skalach: 1:500, 1:1000, 1:2000, 1:5000.
  1. Gospodarowanie zasobem nieruchomości Skarbu Państwa, a w szczególności:
  • ewidencjonowanie nieruchomości;
  • wycena nieruchomości;
  • sporządzanie planów wykorzystania zasobu nieruchomości;
  • zabezpieczanie nieruchomości przed uszkodzeniem lub zniszczeniem;
  • wykonywanie czynności związanych z naliczaniem należności za nieruchomości udostępniane z zasobu oraz prowadzą windykację tych należności;
  • współpracowanie z innymi organami, które na mocy odrębnych przepisów gospodarują nieruchomościami Skarbu Państwa, a także z właściwymi jednostkami samorządu terytorialnego;
  • zbywanie oraz nabywanie nieruchomości;
  • oddawanie w użytkowanie wieczyste lub trwały zarząd nieruchomości;
  • przekształcanie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności;
  • wydzierżawianie, wynajmowanie i użyczanie nieruchomości wchodzących w skład zasobu;
  • podejmowanie czynności w postępowaniu sądowym, w szczególności w sprawach dotyczących własności lub innych praw rzeczowych na nieruchomości, o zapłatę należności za korzystanie z nieruchomości, o roszczenia ze stosunku najmu, dzierżawy lub użyczenia, o stwierdzenie nabycia spadku, o stwierdzenie nabycia własności nieruchomości przez zasiedzenie.
  1. Wywłaszczanie nieruchomości, ograniczenie praw korzystania z nieruchomości, zwrot wywłaszczonych nieruchomości lub przejętych za świadczenia emerytalne rolników.
  2. Scalania i wymiany gruntów.
  3. Ochrona gruntów rolnych i leśnych.
  4. Zagospodarowanie wspólnot gruntowych lub mienia gromadzkiego.
  5. Prowadzenie postępowań z zakresu ustawy z dnia 7 września o ujawnianiu
    w księgach wieczystych prawa własności nieruchomości Skarbu Państwa oraz jednostek samorządu terytorialnego:
  • sporządzenie i przekazanie właściwym organom wykazów nieruchomości;
  • regulacja stanu prawnego nieruchomości;
  • ujawnianie prawa własności Skarbu Państwa w księgach wieczystych;
  • poinformowanie mieszkańców powiatu o konieczności sprawdzenia ksiąg wieczystych z rzeczywistym stanem  prawnym.
  1. Ustalanie odszkodowań za nieruchomości lub ich części przejęte z mocy prawa na własność odpowiednich jednostek samorządu terytorialnego.
  2. Udzielanie uzgodnień decyzji o lokalizacji celu publicznego i decyzji o warunkach zabudowy.

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:Starostwo Powiatowe w Nisku
Data utworzenia:2016-02-04
Data publikacji:2016-02-04
Osoba sporządzająca dokument:Teresa Antoniak
Osoba wprowadzająca dokument:Andrzej Kołodziej
Liczba odwiedzin:3852